پشتیبانی 09356040365

کالای خواب

کمی صبر کنید...
ترتیب نمایش:

همانطور كه می دانيد انسان ها يك سوم از عمر خود را در خواب به سر ميبرند. پس هزينه كردن برای داشتن خواب راحت ارزش بالايی دارد. برای داشتن خواب خوش و راحت در طبيعت نيازمند لوازم و وسايل خاصی خواهيد بود از جمله كيسه خواب، زير انداز، بالش، چادر و ... كه براي بالا بردن دانش شما در نحوه انتخاب و استفاده اين وسايل صحبت خواهيم كرد.

چادر کوهنوردی

چادر ها در ابعاد و پوشش های مختلفی طراحی و توليد می شوند.بسته به تعداد نفرات چادر ها از يك نفره تا  چند نفره گروهی با انواع پوشش كتان، پلاستيك و ... ساخته می شوند. برای كوهنوردان وزن چادر از اهميت بالايی برخوردار است زيرا كوهنوردان وظيفه حمل چادر را با كوله پشتي خود دارند. در طرف مقابل وزن چادر برای دوستانی كه آفرود می كنند چندان اهميت ندارد چرا كه چادر با خودرو حمل مي شود. در رابطه با ميزای اشغال فضا، حجم و اندازه چادر ها هم براي كوهنوردان و هم برای آفرودر ها اهميت دارد. از ويژگی های چادر ها می توان به وزن، حجم، ضد آبی و ضد پارگی نام برد.

چادر از شما در برابر باد و سرما و حشرات محافظت مي كند.


كيسه خواب نیچر هایک

كيسه خواب ها در اندازه هاي يك و دو نفره و سايز های اسمال تا لارج توليد می شوند كه هر كدام با توجه به متريال به كار رفته در آن ها از  ويژگی های خاصی برخوردار هستند. اهميت كيسه خواب در حفظ دمای بدن است.كيسه خواب ها در دو نوع پر و الياف در بازار موجود هستند كه هركدام با توجه به ميزان تراكم مختلف برای دما های خاص انتخاب مي شوند. كيسه خواب های پر از وزن و حجم كمتری نسبت به كيسه خواب های الياف برخوردار هستند ولی نگهداری و شستشوی آنها  به نسبت كيسه خواب الياف كمی دشوار است. معمولا روی كيسه خواب ها 3 دما نوشته مي شود كه دمای كامفورت براي راحتی بانوان و دمای ليميت برای راحتی آقايان و دمای اكستريم برای حفاظت از جان شما تا 1 ساعت است.

بالش

بالش وسیله ای است که در اشکال مختلف از جمله چهار گوش و گرد و هلالی و ... و مدل های مختلف از جمله بادی، اسفنجی و ... در بازار موجود است. حتما در انتخاب بالش مناسب دقت بفرمایید زیرا بالش با کیفیت خواب شما رابطه مستقیم دارد.

بالش مناسب علاوه بر اینکه بر راحتی خواب شما تاثیر می گذارد از گردن و ستون فقرات شما نیز محافظت می کند.در واقع بالش نا مناسب با برهم زدن فرم ستون فقرات و قرار گیری صحیح گردن می تواند علاوه بر گردن درد باعث انسداد مجرای تنفسی بشود که این دو فاکتور مقدمه خواب بد را برای شما فراهم می کنند.

پیشنهاد می کنیم بالش را بر اساس نو خوابیدن خودتون انتخاب کنید. افرادی که حالت جنینی می خوابند بهتر است از بالش با ارتفاع بیشتر استفاده کنند که فاصله بین گردن و انتهای کتف را پر کند. افرادی که به پشت می خوابند بهتر است از بالش با ارتفاع کمتر استفاده کنند. افرادی که دمر می خوابند از بالش با ارتفاع خیلی کم استفاده کنند بهتر است.

بالش هایی که در برنامه های کوهنوردی و کمپینگ استفاده می شوند اغلب بادی هستند که میتوان با توجه به نوع خوابیدن ارتفاع بالش را از طریق کم و زیاد کردن باد داخل بالش تنظیم کرد و از مزایای بالش بادی راحتی در حمل و نقل بخاطر اشغال فضای کم است.

در برخی موارد بالش ها اسفنجی هستند که این بالش ها در عین گران بودن راحتی خواب بیشتری نیز دارند اما نیاز به فضای بیشتری برای حمل و نقل دارند.

 زير انداز نیچر هایک

زير انداز ها در ابعاد و پارچه های مختلفی توليد می شوند. در انتخاب صحيح زير انداز بايد به ويژگی هايی نظير وزن، حجم، ضد آبی و ضد پارگی توجه كرد.