پشتیبانی 09356040365

مت يوگا و زير انداز ورزشي

کمی صبر کنید...

این روزها دغدغه و مشغله زندگی افراد بیشتر از گذشته است و بسیاری از افراد نمی توانند برای ورزش کردن به باشگاه بروند! در حالی که تقریباً هر کسی از اهمیت ورزش کردن اطلاع دارد و می داند که برای داشتن زندگی سالم، باید ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهد. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال این هستند ورزش مناسبی برای انجام دادن آن در خانه انتخاب کنند. ورزش های زیادی هستند که می توانید در خانه انجام دهید و نتایج بسیار خوبی از آن ببینید. البته برای ورزش کردن در خانه نیاز به وسایل ورزشی مختلف دارید! یکی از آن ها، مت یوگا یا همان زیر انداز ورزشی است. در این مقاله می خواهیم به بررسی زیر انداز ورزشی، انواع آن و در نهایت نکاتی که به شما در زمینه خرید بهترین زیر انداز ورزشی کمک می کند، بپردازیم.

زیر انداز ورزشی (مت یوگا) چیست؟

زیر اندازی ورزشی با نام مت یوگا هم شناخته می شود. برخی از کاربران نمی دانند اسم زیر انداز ورزشی چیست! زیر انداز ورزشی با همان نام زیر انداز یا مت ورزشی شناخته می شود. بسیاری از فعالیت های ورزشی نیازمند یک سطح صاف، نرم و تمیز هستند تا بتوانید آن ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. یکی از وسایل ورزشی که کمک زیادی در این زمینه می کند، زیر انداز ورزشی است. با خرید زیر انداز ورزشی که با نام مت یوگا هم شناخته می شود، می توانید یک سطح صاف و نرم در منزل خود ایجاد کنید و از ورزش کردن در بهترین شرایط لذت ببرید.

بررسي ويژگي هاي زير انداز ورزشي يا مت يوگا

  • طول زیر انداز ورزشی: از زیر انداز ورزشی برای انجام تمرین های ورزشی مختلفی استفاده می شود! به همین دلیل در اندازه های مختلفی تولید می شوند. طول استاندارد مت یوگا 175 سانتی متر است که می توانید متناسب با بلندی قد خود طول متفاوتی را انتخاب کنید.
  • جنس: مت یوگا از جنس های مختلفی تولید می شود! جنس زیر انداز ورزشی روی قیمت آن تاثیرگذار است. اگر هدف شما از استفاده مت یوگا، انجام تمرین هایی است که دائماً دست شما با آن تماس دارد، باید از جنس های ضد حساسیت و غیر سمی استفاده کنید.
  • ضخامت: یکی دیگر مشخصات مت های ورزشی ضخامت آن است! ضخامت استاندارد زیر انداز ورزشی بین 6 تا 8 میلی متر است اما ضخامت های دیگری هم وجود دارد. اگر درد مفصلی دارید یا هنگام نشستن بر روی زمین بدن شما درد می گیرد، می توانید از مت های با ضخامت بیشتر استفاده کنید.
  • ضد لغزش بودن: در برخی تمرین های ورزشی نظیر یوگا، لغزنده نبودن مت اهمیت زیادی دارد. هنگام خرید زیر انداز ورزشی باید به ضد لغزش بودن آن توجه کنید.
  • قابلیت شستشوی آسان: اگر از زیر انداز ورزشی برای انجام تمرین های ورزشی استفاده می کنید، هر از چند گاهی نیاز به شستشوی آن دارید! بنابراین حتماً یک زیر انداز ورزشی با جنس مناسب استفاده کنید قابل شستشو باشد.
  • کاور حمل: کاور حمل برای انتقال مت یوگا به جای دیگری است! اگر از زیر انداز ورزشی در خانه استفاده می کنید شاید نیازی به آن نداشته باشید، اما اگر از آن در محیط دیگری هم استفاده می کنید، توجه داشته باشید که حتماً کاور حمل داشته باشد.

راهنمای خرید زیر انداز ورزشی يا مت يوگا

مت ورزشی یکی از مهم ترین لوازم در بسیاری از رشته‌های ورزشی است و می‌تواند تاثیر زیادی در رغبت ورزشکار به انجام تمرینات خود داشته باشد. بنابراین سعی کنید در هنگام خرید مت یا زیرانداز ورزشی، رنگ و طرح مورد علاقه خود را درنظر بگیرید.

محصول پیشنهادی : کش ورزشی

 فراتر از رنگ و طرح که بر انتخاب شما خیلی تأثیر می گذارد، لازم است مت ورزشی شما را در مکان خود ثابت نگه دارد و در عین حال برایتان قابل حمل و راحت بوده و همچنین برای نگهداری فضای کمی را اشغال نماید.

1.    نوع تمرین ورزشی خود را مشخص کنید!

از زیر انداز ورزشی برای انجام تمرین های ورزشی مختلفی استفاده می شود که یکی از مهم ترین آن ها یوگا است. پیش از آن که بخواهید برای خرید زیر انداز ورزشی اقدام کنید، ابتدا باید ببینید می خواهید از آن برای چه ورزشی استفاده کنید! به عنوان مثال برای انجام تمرین های بدنسازی شما نیاز به خرید وسایل بدنسازی دارید که شاید به زیر انداز ورزشی هم نیاز داشته باشید. بنابراین اول ببینید که می خواهید کدام تمرین ورزشی را انجام دهید، سپس دست به خرید زیر انداز ورزشی مناسب بزنید.

2.    محل انجام تمرین ورزشی را مشخص کنید!

جنس زیر اندازهاي  ورزشي کاملاً متفاوت است و هر یک از آن ها کاربرد خاص خود را دارد. اگر در خانه ورزش می کنید و می خواهید زیر انداز ورزشی را روی فرش استفاده کنید، شاید نیاز به جنس ضد لغزش و ضخیم آن نداشته باشید. بنابراین باید محل تمرین را هم مشخص کنید تا دست به خرید زیر انداز ورزشی مناسب بزنید.

دسته‌بندی