چند نوع اسکیت داریم و کدام نوع برای من مناسب تر است؟

در هر کشوری تعدادی از علاقمندان به اسکیت سواری وجود دارد که جدا از خطرات زیادی که ممکن است در این مسیر وجود داشته باشد، اسکیت رانی میکنند. صنعت ساخت اسکیت ها صنعت گسترده و چند میلیون دلاری است که صد برند در آن فعالیت میکنند. اسکیت سواری در گذشته به عنوان یک تفریح بود اما الان هر ساله مسابقات هیجان انگیزی در زمینه این ورزش جذاب برگزار میشود.

اگر از علاقمندان به اسکیت سواری باشید حتما برای شما سوال شده که چند نوع اسکیت داریم و از بین انواع اسکیت ها کدوم نوع اسکیت برای من مناسب است؟ در این مقاله برای پاسخ به این سوال که چند نوع اسکیت داریم، انواع اسکیت هایی که وجود دارند را بررسی میکنیم و شما براساس علاقه و سلیقه ای که دارید میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید و به ورزش بپردازید. اما باید در نظر گرفت که با وجود ابداعات جدید، این سوال که چند نوع اسکیت داریم، شاید نسبت به گذشته از اهمیت کمتری برخوردار باشد و مهمتر از آن این سوال که کدام اسکیت برای من مناسب تر است از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. چند نوع اسکیت داریم چند نوع اسکیت داریم


بیشتر بخوانید : چگونه اسکیت سواری کنیم؟


 چند نوع اسکیت داریم و هر کدام چه مزایا و معایبی دارد؟

انواع مختلفی از اسکیت ها وجود دارد اما مهمترین آنها در 6 دسته کلی قرار میگیرد: اسکیت مخصوص جاده، اسکیت روی یخ، اسکیت سرپوشیده، اسکیت سطحی، اسکیت هنری و اسکیت معمولی . اسکیت هنری برای انواع مدل های رقص با اسکیت استفاده میشود. انواع اسکیت هایی که وجود دارد را در ادامه باهم بررسی میکنیم.  چند

 نوع اسکیت داریم چند نوع اسکیت داریم



 اسکیت سرعت

این مدل اسکیت ها که جزو انواع اسکیت هایی هست که تولید میشود، برای حرکاتی که سرعتی هستند طراحی شده است و طراحی آن همان کفش تنیس بوده است. طراحی این اسکیت به صورتی بوده که شما را قادر میکند بسیار سریع حرکت کنید و مسافت های طولانی را با آن طی کنید. مدل این اسکیت ها به این صورت است که حالت 3 چرخ یا 4 چرخ در یک ردیف دارند و تا مچ پا و کمی بالاتر بالا می آیند که این موارد به سرعتی بودن این مدل اسکیت ها کمک میکند. چ

بیشتر بخوانید :  اسکیت چه فوایدی دارد بررسی 0 تا 100 این موضوع

چند نوع اسکیت داریم چند ن اسکیت داریم 

  اسکیت سرپوشیده

این مدل اسکیت ها که به عنوان اسکیت های سنتی هم شناخته میشوند در فعالیت های هنری و ریتم دار میتوانند خیلی کمک کننده باشند. اسکیت بازان با این نوع اسکیت به راحتی میتوانند خود را کنترل کنند، بچرخند، بپرند و حرکات نمایشی خود را بدون هیچ مشکلی اجرا کنند.

محصول پیشنهادی : قیمت اسکیت رولربلید

  اسکیت فضای باز

این مدل اسکیت ها برای سطوح صاف طراحی شده اند. با کمک این مدل کفش ها اسکیت بازان میتوانند به سادگی روی سطوح مختلف حرکت کنند بدون اینکه آسیبی به پاهای آنها وارد شود.

  رولر دربی اسکیت

رولر دربی خود یک ورزش است که بین دو تیم برگزار میشود و اعضای هر تیم نیاز به اسکیت ها با برند و کیفیت خوب دارند. این اسکیت ها بسیار سبک ولی تنگ هستند. بازیکنان نیاز دارند تا کفش آنها تنگ باشد و کامل به ساق و مچ پا بچسبد اما در عین حال آزادی عمل لازم را جهت بازی به آنها بدهد. این مدل اسکیت ها برای فعالیت های چرخی و شدید ورزشی استفاده میشوند و یک مدل بند منحصر به فرد دارد که اجازه آسیب دیدن مچ پا را به فرد نمیدهد.

 اسکیت بچه

اسکیت بازان جوان و مبتدی نمیتوانند به سادگی رولر اسکیت را کنترل کنند و ممکن است برای آنها استفاده از اسکیت های حرفه ای خطرناک باشد، به همین دلیل انواعی از اسکیت ها طراحی شده است که برای افراد مبتدی بسیار مناسب است و به سادگی قادر به کنترل خود هستند. این اسکیت ها سرعت پایین تری دارند و به افراد مبتدی و کودکان اجازه سرعت های بالا را نمیدهد به همین دلیل از تصادف کردن آنها هم جلوگیری میکند.

 بیشتر بخوانید :‌کدام برند اسکیت بهتر است ؟

 اسکیت هنری و اسکیت معمولی

این مدل شبیه اسکیت هایی است که روی یخ استفاده میشوند و مدل قدیمی دارند. برای حرکات سریع و پرش های چرخشی طراحی شده اند و تمام وزن فرد روی صفحه جلویی اسکیت قرار میگیرد که به بالابردن چابکی و میزان کنترل فرد روی حرکاتش کمک میکند.اسکیت های معمولی نیز سبک وزن هستند و شما میتوانید برای یه پیاده روی معمولی یا رفتن تا پارک از آن استفاده کنید اما برای حرکات سریع و چرخشی طراحی نشده اند. چرخ های این مدل اسکیت دو ردیفه است و 4 چرخ دارد.

 بیشتر بخوانید : روش های بزرگتر کردن کفش اسکیت 

اسکیت های اینلاین چه نوعی از اسکیت هستند؟

عمدتا 3 نوع کفش اسکیت در اسکیت های اینلاین موجود است. اسکیت هاکی و تفریحی و مسابقه ای.

اسکیت هاکی: این نوع اسکیت برای ورزش هاکی بین جوانان طراحی شده و بسیار محبوب است. این اسکیت جزو اسکیت هایی است که از مدل اسکیت های سرعتی استفاده میکند.

محصول پیشنهادی : اسکیت گلکسی

اسکیت تفریحی: این مدل اسکیت به عنوان اسکیت فیتنس یا تناسب اندام هم نام برده میشود برای مقاصد ورزشی مورد استفاده قرار میگیرد و مهم ترین تفاوت آن با سایر اسکیت ها این است که به جای چرخ در آن از تیغه استفاده میشود و باتوجه به مدلی که دارد پشتیبانی راحت تری از مچ پای افراد میکند. تیغه این مدل اسکیت ها بین 16 تا 17 اینچ است.

اسکیت مسابقه ای: در این مدل اسکیت به راحتی میتوان چرخ زیر اسکیت را تعویض کرد و این موضوع در مسابقات بسیار اهمیت دارد. این اسکیت ها برای حرکات سرعتی حین مسابقات و اهداف تغییرجهت های سریع مورد استفاده قرار میگیرد.