اسکیت چه فوایدی دارد و اسکیت سواری استاندارد چگونه است


اگر شما هم قصد و یا علاقه به شروع ورزش اسکیت دارید ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که اسکیت چه فوایدی دارد؟ جواب های متعددی برای پاسخ به این سوال که اسکیت چه فوایدی دارد وجود دارد؛ اما در این مطلب مهمترین و اصلی ترین جواب های سوال اسکیت چه فوایدی دارد را گرد آوری کردیم.

اسکیت چه فوایدی دارد

با وجود نوظهور بودن ورزش اسکیت، در چند سال اخیر این ورزش محبوبیت زیادی در میان طیف گسترده ای از افراد که شامل کودکان تا بزرگسالان میشود، پیدا کرده است. یادگیری این ورزش نیاز به مقداری زمان دارد، زیرا تا حدود زیادی مربوط به هماهنگی بین عضلات و اعصاب و همچنین تنظیم شدن مغز برای حفظ تعادل میباشد. پس از یادگیری حفظ تعادل و حرکت بدون بهم خوردن تعادل، حتی در مراحل ابتدایی یکی از لذت بخش ترین ورزش ها است.
در صورتی که شما به تازگی شروع به یادگیری این ورزش کردید ویا قصد شروع این ورزش را دارید، لازم به ذکر است که با وجود تمام فوایدی که دارد در صورت عدم رعایت نکات ایمنیمیتواند ضرر و زیان های جانی و مالی سنگینی به مرور زمان به شما وارد کند. به همین منظور استفاده از وسایل ایمنی مانند مچ بند، زانو بند و ساق بند برای شروع کار و کلاه ایمنی برای تمام مدت استفاده از کفش اسکیت توصیه میگردد.

جهت مشاهده محصولات ویژه کلیک کنید 

 اصلی ترین پاسخ ها به پرسش اسکیت چه فوایدی دارد


اصلی ترین پاسخ ها به پرسش اسکیت چه فوایدی دارد

تاکنون تحقیقات متعددی فواید انواع ورزش های مختلف را به صورت تخصصی بررسی کرده است. این که اسکیت چه فوایدی دارد نیز طی تحقیقات متعدد توسط محققان بررسی شده است و تعداد موارد مفید یافت شده زیاد میباشد، اما از مهمترین آن ها میتوان به افزایش سوخت و ساز بدن، افزایش و بهبود عملکرد تعادلی بدن، جلوگیری از افسردگی، مقابله با بیماری های قلبی عروقی، و جلوگیری از سرطان های مختلف اشاره کرد که در این مطلب به سه مورد اول میپردازیم.

بیشتر بخوانید : کدام برند اسکیت بهتر است ؟

افزایش سوخت و ساز


یکی از مهمترین فواید اسکیت، افزایش سوخت و ساز بدن میباشد. علاوه بر فعالیت هوازی انجام شده در هنگام اسکیت سواری که خود مقدار کالری بیشتری در طول 1 ساعت در مقایسه با ورزش های دیگر مصرف میشود، با انجام فعالیت مداوم عضله ها در طول زمان، عضلات قسمت های مختلف شروع به رشد میکند. این موضوع موجب افزایش سوخت و ساز پایه بدن شده که علت اصلی آن فرایندیست که در هنگام رشد عضلانی صورت میگیرد. در صورت رعایت رژیم غذایی مناسب، حتی میتوانید در طولانی مدت کاهش وزن چشمگیری پیدا کنید.

افزایش سوخت و سازاز مهمترین تاثیرات اسکیت در سوخت و ساز بدن میتوان به تنظیم هورمون های اصلی سوخت و ساز بدن مانند کورتیزول اشاره کرد. این هورمون در مقدار تنظیم شده خود در بدن میتواند موجب ایجاد شور و نشاط در بدن شود و عدم تحرک میتواند موجب افزایش و یا کاهش غیر طبیعی این هورمون گردد و این موضوع عامل اصلی ایجاد بیماری های مختلفی مانند بیماری های قلبی، کلیوی، سرطان ها و غیره میباشد.


جهت مشاهده محصولات ویژه کلیک کنید 


جلوگیری از افسردگی


یکی از ویژگی های ورزش هایی مانند اسکیت ضد افسردگی بودن آن ها میباشد. در مغز ماده ای به نام دوپامین وجود دارد که موجب نشاط و سرحالی انسان میگردد. در افراد کم نشاط و یا افرادی که درگیر بیماری افسردگی هستند این ماده در مغز آن ها کاهش میابد. تمامی دارو های ضد افسردگی به نحوی تلاش برای افزایش این ماده در مغز دارند و طی تحقیقاتی که در سال های اخیر انجام شده است،

جلوگیری از افسردگی

 ثابت شده که یکی از بهترین و سالم ترین روش های افزایش میزان دوپامین در مغز و در بدن، ورزش کردن میباشد. در افراد سالم ورزش کردن نه تنها موجب جلوگیری از افسردگی میشود، بلکه با افزایش میزان دوپامین موجب افزایش شور و نشاط در فرد میشود که این موضوع باعث افزایش بازدهی و راندمان در طول روز میشود.

بیشتر بخوانید : روش های بزرگتر کردن کفش اسکیت 

 بهبود تعادل بدن


از دشواری های مهم و اصلی در زمان یادگیری اسکیت، موضوع حفظ تعادل میباشد. این موضوع از زمانبرترین مراحل یادگیریاسکیت میباشد. مهمترین ارگان های مرتبط با حفظ تعادل در بدن مغز و گوش میباشد. در مغز انسان ساختاری به نام مخچه وجود دارد که وظیفه اصلی این ارگان حفظ تعادل و ایجاد هماهنگی عصب و عضله میباشد. در زمان یادگیری های تعادلی جدید ویا کار هایی که هماهنگی زیادی بین عصب و عضله نیاز است مانند راه رفتن در زمان کودکی، یادگیری دوچرخه سواری، و یا رانندگی این ارگان شروع به گسترش و افزایش ارتباطات داخلی میکند.

بهبود تعادل بدنیادگیری حفظ تعادل در ورزش اسکیت مانند راه رفتن در ابتدا به صورت آگاهانه و نیاز به فکر کردن و متمرکز کردن توجه دارد اما پس از مدتی این موضوع به فرایندی کاملا ناخودآگاهانه تبدیل شده و به صورت خودکار انجام میگیرد. یادگیری حفظ تعادل در اسکیت و انجام هر حرکت جدید در اسکیت نیاز به ایجاد تعادل در مغز دارد و این موضوع مقداری زمان برده تا ارتباطات لازم در مخچه ایجاد شود.این تلاش مغز برای حفظ تعادل و ایجاد ارتباطات جدید در خود موجب افزایش قدرت مخچه و هماهنگی ظریف تر و دقیق تر عصب و عضله برای ایجاد تعادل در حالت عادی و بدون اسکیت میگردد. از طرفی در دراز مدت قدرت پردازشی مغز را افزایش داده و میتواند از بیماری های از بین برنده مغز مانند پارکینسون (لرزش اندام) و آلزایمر (فراموشی) جلوگیری کند.

نتیجه گیری انتهایی
در این مطلب به بررسی برخی از مهمترین فواید اسکیت برای پاسخ به این سوال که اسکیت چه فوایدی دارد پرداختیم. نکته قابل تامل آنجاست که همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد حتما نکات ایمنی را قبل از شروع اسکیت سواری و خصوصا در ابتدای یادگیری رعایت کنید. همچنین تلاش کنید تا در زمین مناسب به تمرین این ورزش مفید برای بدن بپدازید.